tisdag, december 05, 2006

Seg skoldag och ett pluspoäng till mig!

Sovit oroligt inatt. Tänkt på alla saker som skulle fixas innan husinspektionen idag. Kom på en miljon saker och hann... eh. Två?
Men det gjorde inget, för när de väl kom så var de uppe i tio minuter och så "ordning och reda" och "fint" så jag tror inte att det var så viktigt... Hum. Kanske hade vår hyresvärd bara med sig en random snubbe som fick spela husinspektör-besiktare-eh-snubbe så de kunde snoka runt lite...
Sen vid tio gick jag till skolan, där vi hade föremålsstudier. Det är faktiskt ganska kul men idag var jag så trött så jag orkade knappt lyssna. Men djurornamentiken var fin ;)
Därefter - LUNCH! Åt en macka i skolans resturang tillsammans med min grupp. Vi guidade nämligen vår klass i Helgeandsruinen och jag pratade om det gamla hospitalet/helgeandshuset. Och vad jag har hört så tyckte klassen att det var ganska intressant, och jag pratade alldeles ensam inför hela (nästan) klassen på 40 pers! Pluspoäng och stjärna i kanten till mig!
Resten av dagen har bara varit ett blurr. Ont i ryggen, frusen och skittrött! Och nu får jag inte titta på Ugly Betty heller... Lorenzo med kompis ockuperar tvn....

Inga kommentarer: