måndag, december 04, 2006

Inte ont i magen längre...

Vår hyresvärd är i Visby nu. Han pratade med Lorenzo igår om att det ska vara en inspektion av huset här imorgon kl 10! Ah! Panik! Och ont i magen. Tänkte att han ville sälja huset och hur skulle det då gå!? Så har panikstädat nu idag, och inte färdig än...
Och så hörde jag för en timma sen kanske att det började gå på taket och att det krashade! Så jag sprang direkt till mitt takfönster och tittade vad det var! Men det var bara min hyresvärd som fixade taket. *pust*
Så vi sa hej och så gick jag till mitt igen.... Så hörde jag en stor krash och "Du Annie... kan du komma lite" från taket. Jaja, tänkte jag och gick dit. Det visade sig att några takpannor trillat ner på stegen och vält den! "Eh, kan du hjälpa mig?" Men jag kom inte in via garaget för det var låst... Lika så dörren. Gården är nämligen "inhägnad" av hus... Men han lyckades få tag på sin son via mobilen så han kom och jag höll honom sällskap tills dess! Han är sååå trevlig!
Haha, ja, då har man iallafall försökt att göra dagens goda gärning, och det är ju tanken som räknas! ;)
Men när vi pratade så kom det fram att det är en besiktningsman som ska komma och värdera huset, för han ska köpa ut sina barn (som ärvde en del av huset då hans fru gick bort i höstas). Magontet släppte direkt.

Inga kommentarer: