söndag, februari 17, 2008

"Vem kan segla förutan vind?...

Vem kan ro utan åror?
Vem kan skiljas från vännen sin utan att fälla tårar?"

Inte jag i alla fall.... Inget av det. Särskilt inte det sista.

Fy vad fort man vänjer sig med att ha sällskap dygnet runt. Att ha någon att pussa och krama på då lusten faller på.
Som du kanske förstår så har Magnus åkt hem. Dumma distans. Dumma, dumma båt som tar sån tid och pengar. Hade jag bara haft pengar nu så hade jag åkt med honom hem till Värnamo, för jag har inga föreläsningar alls och hans studioinspelning med Blind blev inställd. Dumma dom. Har 65:- nu att leva på resten av veckan, fram till nästa måndag då kulorna trillar in igen.
Fick förresten en trevlig surprise på posten häromdagen av världens bästa faster! Hon skickade skattelappen till min bil då pappa inte orkade eller nåt, och skickade då med en "fika-peng" som jag blev mäkta lycklig över! Dock måste jag erkänna att en del gick till en "english cider" på Black Sheep Arms igår och resten har gått till mat... Men skickar massa kramar till Pia, som jag vet läser detta... :)

Men utöver ekonomiska problem och tekniktrubbel så har veckan med Magnus varit toppen! Vi har hittat på massor av bus och mys och jag är så kääääär! Så är lite ledsen i ögat över att han åkt. Han spelade till och med vaggvisor för mig på gitarren vi lånade av Dreads-David!

Men fan vad här ser ut... Ska nog städa lite.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kanske smakade Cidern bättre än fika!!! Kul att den kom till nytta den lilla pengen!

Kraaaaaaaaaaaam från Faster