torsdag, februari 14, 2008

Cupido

Alla hjärtans dag... en dag fylld av mycket känslor av många. Kärlek och lycka bland kära och söta, ångest och nästan hat bland singlar. Men jag har ju Magnus!

Skola halva dagen först idag. Ganska intressanta föreläsningar av en Mats Burström som pratade om Kulturmiljöminnesvård i samhället och nutidsarkeologi. Han är en av de bästa föreläsarna vi haft någonsin tror jag... Synd bara att han är gästföreläsare en gång om året.
På lunchen var det alla-hjärtans-dag-pyssel i studentcentrum, så jag, Sirie och Camilla spottade ut rosa-fluffiga hjärtan-kort på löpande band. Gjorde dock ett "hårdrock" till Magnus, ganska nöjd faktiskt!

Hatar teknik nu mera... Och nissarna som är tillräckligt inkompetenta för att fucka upp min kamera ytterligare. Hämtade ju ut min kamera från reparation för nån vecka sen, bara för att upptäcka att den knappen man lossar optiken med var paj (så jag kunde inte byta objektiv). Så jag lämnar in den igen, och är suuur. Nu hämtade jag ut den igen i förrgår då de fixat knappen. Provade den, bara för att inse att den fortfarande var paj! Den lägger av lite sporadiskt mitt i en exponering, och reagerar inte på nåt, så man får ta ur batteriet så den nollställs. Då funkar den igen, för att lägga av en stund senare. Bajs-reparatörer! 5 månader nu utan en fungerande kamera...

Sitter just nu och väntar på att vår alla-hjärtans-dag-middag ska bli klar. Smördegsinbakad fläskfilé med kantareller och hasselbackspotatis! Efterätten blir... eh... vet inte vad det heter, men det är frukt man hivar in i ugnen med vit choklad på och äter med glass... Mumsigt värre!
Och Magnus sitter i sin nya fina skjorta och läser lite... Tihi! Han är så söt när han koncentrerar sig...

<3

Inga kommentarer: