söndag, april 06, 2008

Första dagen på mitt "nya" liv!

Japp... Så är det!
Men hur många gånger har man inte tänkt det och sen hållt det ett tag och sedan så har det "nya" hälsosammare och bättre livet skitit sig totalt? Tja, jag har då tänkt att bli sundare ett par gånger, men fallit tillbaka till nåt lat-liv igen ganska snabbt.


Men nu känns det som om vinden vänt! :) Jag trivs med mig själv och med livet på ett helt annat sätt nu. Jag har en underbar pojkvän (som även han ska bli sundare! Stötta varandra for the win!), en ny toppenlägenhet med ett toppenläge! Skolan börjar ordna upp sig och bli intressantare igen (ja, jag ligger liiite efter, men det ska fixas nu!). Det enda som inte är som det borde är väl ekonomin, både just nu och långsiktigt (får jag inte sommarjobb snart så blir jag knäpp!).


Så, hur har jag då inlett det "nya" livet? När Magnus var här så gottade vi i oss en hel del onyttigt... det blev flytt-pizza, påskbuffé och nachotallrikar. Men sista dagarna så bestämde vi oss för att leva lite nyttigt! Så det blev bland annat fisk på menyn och en go promenad runt muren!


Så idag när jag vaknade och gjorde iordning efter förfesten jag hade här igår så hade jag inte lust till nånting. Så jag tvingade mig ut med gympaskor och träningskläder för att gå runt muren. När man är så här bortskämd att man bor så pass nära ett så fint världsarv som dessutom ligger vid havet så måste det ju utnyttjas...


Nu är det bara skorna som behöver en uppgradering då man har råd...

Inga kommentarer: