söndag, april 13, 2008

Förlorad i flytten

Flytta är på gott och ont. Letar man efter nåt så vet man exakt var saken fanns i gamla lägenheten, men i nya är det spårlöst väck. Suck. Precis vad som hänt med mitt skissblock. >.<

Så var det det där med grannar. I förra lägenheten hade jag inga problem med ljud och störmoment från grannarna, trots att jag hade på alla håll där. Här är det raka motsatsen. Jag har två på vardera sida och en över.
Tjejerna som bor på vardera sida spelar så satans mycket musik. Med hemsk bas i oändlighet. Och samma skiva om och om igen hos ena tjejen (som är värst). Kan basslingan i de 6 låtarna som finns på den plattan nu. Suckar! >.< Funderar ut en hämnd...
Uppifrån är det inte så mycket musikljud. Lite prat (de bor två har jag räknat ut) och så men inget mer. Däremot hör jag när de besöker toaletten. Det skvalar i hela min lägenhet, precis som om deras toa var här inne... Så jag räknade ut att de är två, för en person pissar inte så ofta.
Så nån som har några tips, förutom öronproppar (som gör ont i öronen)...?

Och om två månader blir man sambo igen då... Hihi! Som det kan gå!

2 kommentarer:

Sirie sa...

du får lyssna på så pass hög musik att du varken hör skvalandet eller basen från grannarna ;) ha ha..

Hattcarl sa...

Mitt tips är att spela hög musik själv, då hör man inte de andras ljud. Sen att man bidrar till att trissa upp musiknivån är en annan femma haha, men en fördel är iaf att ingen kan höra de andra ljuden som t ex från orgier och annat haha...Bor du i nian nu eller?