lördag, augusti 16, 2008

Drömmar

Alla har vi drömmar... Och jag har drömt en hel del på senaste tiden.

När jag blir stor vill jag bli arkeolog. Ganska känd sådan.. :) Och miljonär!
Om ca fem år då Magnus är naprapat, jag är klar med mina studier (arkeologiprogram, marinarkeologi och kanske vikingahusbyggare...) så har vi sagt att vi vill flytta tillbaka till ön. Tänk att jag hamnade här av en slump! Eller var det en slump? Spåtanten sa ju faktiskt att jag skulle flytta hit. Men då hade jag inte en tanke på att det ens fanns en högskola här! Men killen på den där utbildningmässan upplyste mig om att det faktiskt fanns en högskola här! Med arkeologiprogram till ock med! Så här hamnade jag och blev upp över öronen förälskad i stället!

Så.. tillbaka till drömmen! När jag blir stor så vill jag ha en gård här på ön. En gammal kalkstensgård ganska nära Visby. Där vill jag ha ett stort hobbyrum där jag kan måla, pyssla och dona. Och Magnus ska självklart få ha sin studio där. Så ska vi ha ett litet gårdshus där där man kan ha gäster från fastlandet - vänner och familj! Och då de inte vill hälsa på kan man ju utnyttja det till att suga lite pengar ur de dumma 'mavarna' (med andra ord turisterna!). På gården ska det finnas fruktträd (plommon, äpple och körsbär!). Och självklart en hängmatta! Och en smedja till Miro förstås! För Sirie och Miro ska också flytta dit tycker jag!

Sirie ska få ha Pax (hästen) där. Och Alva såklart! Och Alva ska få ha sällskap i form av vår lilla rottweiler! Och den där geten ska vi ju ha förstås!


Vill du kanske komma och hälsa på då? :)


Och ska bli hundägare temporärt förresten! Jag och Magnus ska vara hundvakter åt lilla söta Alva i nästan två veckor med start imorgon då Sirie ska åka till Irland! Hund-myyyys!
Så kanske jag ska informera er om att vi är illervakt nu med. En liten illertös bor här ett tag hos oss och stillar vår iller-abstinens... :P

1 kommentar:

Sirie sa...

Tycker jag låter som en alldelles utmärkt dröm :) Flyttar gärna in! Och du vet att du o magnus är världens bästa för att ni är barnvakter åt Alva va?! Ni är dte bästa som finns! Saknar er men landar ju på öjn imorgon o då lär vi ju ses! puss på nosen