söndag, mars 16, 2008

Finally! A new crib!

Äntligen! Jag snurrar och hoppar jämfota av lycka! Jag har nämligen fått ny lägenhet! Ska åka och fixa med kontrakt och så i veckan, och samtidigt söka bostadsbidrag. Äntligen kommer jag från det här hi-et!

Nya lägenheten ligger i ett annat studentområde som kallas Mejjan (Adressen är Mejerigatan, eftersom där låg ett gammalt mejeri förr). Det ligger precis utanför Söderport så det blir närmare till stan och skolan, och gångavstånd till ICA Attardags (Och både Thai- och Indiska- och kinaresturangerna!).


Den är på 29,6 kvadrat (Jämför med mina nuvarande 18,3kvm!), och är omöblerad. Detta är både positivt och negativt. Nu kan jag ju ha en egen säng (istället för ryggdödaren jag sover i nu) och inreda med eget. Problemet är bara att jag inte har varken säng eller så mycket annat i möbelväg. Jag äger en byrå, ett dataskrivbord, en stol, en liten tv-bänk, en cd-hylla och ett litet bord/sängbord. Men nu då Hanna varit här så har jag införskaffat en luftmadrass, så jag antar att den får funka som säng så länge... Jag vet att jag kan få tag på möbler i Värnamo (blandannat har Magnus sagt att jag får ta hans säng), men så ska det över havet med. Ibland är ö-boende ett helvete.


Hyran kommer att bli på ca 800 mer än jag har nu, men då jag inte haft bostadsbidrag hittils, utan ska få det nu så blir det samma pengar ändå. Och nu får jag en ordentlig köksdel med kyl/frys och riktig spis! :D Och mer skåp och luckor! *lycka*


Enda negativa med den är att det ligger på markplan (men med en mindre sluttning precis utanför så man ser inte rätt in i lägenheten om man går utanför, förrän man klättrar upp till fönstret). Har inte tänkt på det förrän jag drömde inatt att nån stod och tittade in genom fönstret på mig... och då slog det mig att med den nya lyan är det fullt möjligt! Men det finns ju persienner. Som tur är.




Idag åker smågrisarna (Hanna och Martina) hem. Ska bli ganska skönt att bli själv igen och få ordning på det kaoset jag lever i nu... :) Sen på torsdag får jag sällskap igen. Wohoo!


Men insåg en sak igår. Hanna har haft över fler av sina kompisar hit till ön, än vad jag fått över mina. Hon har varit här med 2 kompisar, och jag har haft över Krille (men han kom för både mig och Lorenzo, kanske mest för Lorenzo) och Magnus. Men han är min pojkvän så det räknas inte på samma sätt... :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis Annie! Hoppas att vi kan komma och hälsa på nå´n gång.
Har du fått över din cykel?

Många kramar från Faster

Anonym sa...

Woho! Schysst planlösning (öh, kan man ens säga så om en etta?) Själv är jag i startgroparna för att leta reda på en egen ny lya, så vi får väl se hur det blir med den saken. Ju snabbare desto bättre :)

När jag är klar i japan kommer jag gärna och hälsar på så får vi gå ut en sväng och slå runt!

tjing!
/Angelica

Anonym sa...

he eh alla kommer hamna här till slut ;)