torsdag, februari 08, 2007

Fy vad jag inte tycker om bittra människor....

Har försökt få tag på veterninär nu ett par dagar då illrarna behöver vaccin, vi behöver kolla Ronjas hals då hon hostar och så ska hon kastreras. Men utan att lyckas... Kommit till en telefonsvarare som ger numret till en veterinärs mobil (som man kan ringa om det är akut?). Så idag kom jag på att vi går till veterinären då det inte är så långt dit. Och för att slå två flugor i en smäll tog vi ut illrarna på promenad samtidigt.
När vi väl närmade oss började Nala som jag höll i krångla, så jag var tvungen att stanna så Lorenzo gick in före. När jag kommer in säger hon i disken "Ni fattar väl att ni måste boka tid först?!" Nehe? Det var ju därför vi gick dit!! Så jag försöker att förklara att jag försökt ringa och bara kommit till telefonsvararen ett antal gånger, men hon fattar inte problemet! Så dumförklarar hon mig totalt då jag säger att jag inte ringt till veterinären på mobilen. Men de säger ju inte att man ska göra det ju! Åh, blir så sur!!
Slutade med att vi gick därifrån och så hoppas jag att jag aldrig mer i hela mitt liv behöver prata med denna bittra människa igen.

Inga kommentarer: