onsdag, november 08, 2006

Fynd!

Nu har jag fyndat! Något nyttigt till och med! Igår satt jag och surfade runt lite på nätet, och var inne och kollade litteraturlistan till nästa moment. Så kom jag på en bok som jag ville ha som inte är med på listan (och jag förstår varför! skitsvår att få tag på!), men är jättebra att ha ändå. Det är Oscar Montelius "Minnen från vår forntid" men massa föremål och information om dom. Bara sånt som en arkeolog tycker om tror jag, men ändå!
Den fanns typ ingenstans! Hittade den bara begagnad och då för runt 400:-! Men så var jag inne på www.bokborsen.se och hittade ett par exemplar där... Även de för runt 400:-. MEN så hittade jag ett exemplar för 60:- spänn! Trodde inte det var sant, men beställde den ändå... Och idag damp den ner i bevlådan i nästan perfekt skick! Han som sålde den skickade den fraktfritt då det är blyertsanteckningar i boken.. och vad gör det? :D

1 kommentar:

Angelica sa...

Haha, guuuud vad du är nördig! *fnissar hysteriskt*

Nej, men allvarligt. Nörd :)

Säger jag. XD