fredag, maj 22, 2009

Jobb jobb!

Roligt jobb för en gång skull!

Jobbat varje dag denna veckan för vikingabyn med två olika skolklassarrangemang och jag älskar det! Sitter just nu i skrivande stund och väntar på att åka iväg och göra ytterligare ett arrangemang som jag inte gjort på ett år ungefär. så är lite nervös över hur det ska gå, men det blir nog bra.
Men ser verkligen fram emot att börja jobba på själva vikingabyn i sommar! Guida, hantverk och mysa runt i den svenska sommaren ikläddvikingakläder! Kan det bli bättre?!

Igår efter jobbet tog jag med Wilja på en promenad med grannen Anna och hennes två minihundar (dvärgpinscher och nån liten pytte-blandis!). Vi tog sikte mot graffittiväggen och den gamla militärövningsbanan med kaffe och fika. Där satt vi i flera timmar och njöt av solen och hundarna fick springa löst och busa. Jo, en rottweiler och två minihundar kan faktiskt leka trots storleksskillnaden!

Vovvarna sitter fint för att få mumsig korv!

Anna, Tea (till vänster) och Nova (till höger)


Jag och min lurv-Wilja


Stegräknaren visade på 13624 igår kväll! Börjar bli duktig på det där!

2 kommentarer:

Jenny sa...

Hej hej,
Har lagt till din blogg i min blogglista, så att du vet =)

Sirie sa...

Du är utmanad! Kika in på min blogg och se vad du ska göra! kram