fredag, juni 27, 2008

Gigantiskt mycket att göra

För nu jobbar jag på elgiganten ju! Riktigt bra faktiskt! Och med tanke på hur orolig jag var för att inte få nåt sommarjobb så är jag riktigt lättad.
ElGiganten är ett riktigt bra ställe. Gillar personalen, cheferna och Texas. Texas är en "hund", en chihuahua för att vara exakt, alltså en "hund". Som en hund fast inte på riktigt liksom.
Det enda trista med att jobba där är att hela ens dag försvinner. Man vaknar lite senare, går till jobbet vid halv 10 och kommer inte hem förrän sju kanske. Då har hela dagen gått och ofta är det garanterat skitväder. Men man får tänka på lönen bara...

För ett par dagar sedan så hade vi finbesök från USA här hemma. Simon heter han och är Magnus kompis sedan tidigare. Långt tidigare faktiskt... de hade inte träffats på 6 år! Så kommer han hit i 5 dagar och hälsar på! Jäåttekul! Visst så är det lite ansträngande att ha någon i lägenheten så länge, men det kan det vara värt.
Och på tisdag så kommer Magnus föräldrar! Inte en ensam stund här inte, knappt.

Annars rullar livet på bra. Sambon (dvs Magnus för er som missat det) sköter sig utan anmärkning! Han tvättar, diskar och tar hand om mig... Så bäst! Och han är min... bara min. My preciousssssh!

Inga kommentarer: